پناهی، نفیسه؛ علیزاده اوصالو، علی؛ چاوش باشی، میرمحمد؛ درفشی، سیاوش (1387). استراتژیهای موفقیت در صنعت پتروشیمی برای ورود به بازارهای جهانی، اولین کنفرانس بینالمللی پتروشیمی. تهران، ایران. دسترسی در آدرس زیر: https://civilica.com/doc/42487
حسنوند، علی اکبر؛ حسنوند، داریوش؛ نادمی، یونس (1397). تأثیر تحریمها بر صادرات غیرنفتی ایران. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، 6 (4)، 666- 684.
حسینی، یعقوب؛ میرجهان مرد، جواد (1390). کارکرد صادراتی شرکتها: شناسایی اثر مزیتهای رقابتی، تطبیق تاکتیکهای بازاریابی و تجربه صادراتی بر کارکرد صادراتی. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(1)، 155-180.
خلیلی عراقی، مریم؛ اکبری مقدم، بیت اله؛ عطا الهی، معصومه (1388). اثر ریسکهای محیط، استراتژی شرکت و ساختار سرمایه بر عملکرد شرکتها در صنعت پتروشیمی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، 1 (1)، 41-47.
دانایی فرد، حسن (1398). پویش کیفی و طرح پژوهش : انتخاب از میان پنج رویکرد (مطالعه موردی: روایت پژوهی، پدیدار شناسی، نظریه دادهبنیاد، قومنگاری)، تهران: انتشارات اشراقی (سال انتشار اصلی، 2009).
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، مهدی؛ آذر، عادل (1392). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار.
عزیزی، شهریار؛ قرهچه، منیژه؛ براتی، ابوالفضل (1396). الگوی برند موفق در صنعت کاشی و سرامیک با رویکرد نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی، 9 (4)، 807-826.
فاریابی، محمد؛ رحیمی اقدم، صمد؛ کوششی، محمدرضا؛ پورآقابالایی، علیرضا (1398). تأثیر بازارگرایی و تجربه بینالمللی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی استراتژی بازاریابی بینالمللی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 2(1)، 23-44.
فهیمیفر، جمشید؛ ولی بیگی، حسن؛ عابدین مقانکی، محمدرضا (1383). اولویتبندی بازارهای هدف محصولات منتخب پتروشیمی ایران. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 31، 153-202.
گودرزی، آتوسا؛ صبوری دیلمی، محمدحسن (1393). بررسی رابطه بلندمدت میان نرخ ارز و صادرات غیرنفتی ایران. فصلنامه مجلس و راهبرد، 21(77)، 5- 38.
گوگردچیان، احمد؛ طیبی، سیدکمیل (1385). بررسی عوامل جذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی در صنایع پتروشیمی ایران به روش دادههای تابلویی. پژوهشهای اقتصادی ایران، 8(26)، 181-203.
محترم، رحیم؛ موثق، مهرداد (1397). بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات و انطباق آمیخته بازاریابی بر عملکرد صادراتی. مدیریت بازرگانی، 10 (1)، 165- 186.
محمدی، بیوک (مترجم) (1390). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. (نشر اصلی، 1998).
محمودیان، امید؛ هاشمی، مهدی (1396). ارزیابی و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در شرکتهای سرمایهگذاری تأمین اجتماعی. مدیریت بازرگانی، 9 (1)، 155- 172.
مختاری موغاری، مهدیه؛ عباسیان، عزتالله؛ حسنقلی پور یاسوری، طهمورث؛ محمودی، وحید (1399). مدل شبکهای ریسک در بخش صادرات غیرنفتی ایران. مدیریت بازرگانی، 12 (3)، 702- 726.
مهرگان، محمدرضا؛ صفری، حسین؛ اصغریزاده، عزتاله. (1389). اندازهگیری توان رقابتی پتروشیمی متانول با استفاده از سیستم فازی. مدیریت بازرگانی، 2 (4)، 165- 184.
References
Acosta, A. S., Crespo, A. H., Agudo, J.C. (2018). Effect of market orientation, network capability and entrepreneurial orientation on international performance of small and medium enterprises (SMEs).
International Business Review, 27(6), 1128-1140.
https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2018.04.004.
Azizi, S., Ghareche, M., Barati, A. (2018). Model of Successful Branding in the Ceramic and Tile Industry Using Grounded Theory Approach. Journal of Business Management, 9(4), 826-807. (in Persian)
Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five Approaches (pp. 53-84). Thousands Oaks: Sage Publications.
Danaei Fard, H., Alvani, M., Azar, A. (2013). Qualitative Research Methodology In Management: A Comprehensive Approach. Tehran, Saffar Publications. (in Persian)
Fahimifar, J., Vali Beigi, H., Abedin Moghanaki, M.R. (2004). Prioritization of target markets of selected Iranian petrochemical products. Quarterly Journal of Business Research, 31, 153-202. (in Persian)
Faryabi, M., Rahimiaghdam, S., Kousheshi, M., PourAghabalaei, A. (2019). Effect of market orientation and international experience on export performance with the mediating role of international marketing strategy. Journal of International Business Administration, 2(1), 23-44. (in Persian)
Franc, A. S., & Rua, O. L. (2018). Relationship between intangible resources, absorptive capacities and export performance. Tourism & Management Studies, 14(1), 94–107.
Glaser, B.G. (1978). Theoretical Sensitivity: Advances in the Methodology of Grounded Theory. Mill Valley, California: The Sociology Press.
Goodarzi, A., Saburi Deilami, M.H. (2014). Investigating the Long-Term Relationship between the Exchange Rate and Iran's Non-Oil Exports. Quarterly Journal of Parliament and Strategy, 21(77), 5-38. (in Persian)
Googerdchiyan, A., Tayebi, K. (2006). An Investigation of the FDI Determinants in the Iran's Petrochemical Industry by the Panel Data Method. Iranian Journal of Economic Research, 8 (26), 181-203. (in Persian)
Guraniz, J., & Ma, N. (2017). Innovative capability and export performance of Chinese firms. Technovation, 23(9), 737-747.
Haidar, J. I. (2017). Sanctions and export deflection: evidence from Iran. Economic Policy, 32(90), 319-355.
Hamidizadeh, M., Jamalieh Bastami, B. (2018). Design and Explanation of the Model of Dynamic Segmentation through the International Petroleum Product Market of Iran (Case Study: International Gasoline Market). Journal of Business Management, 10(1), 73-96. (in Persian)
Hassanvand, A., Hassanvand, D., Nademi, Y. (2018). The Impact of sanctions on non-oil exports of Iran: Structural time series approach. Quarterly Journal of the Macro and Strategic Policies, 6(24), 666-687. (in Persian)
Hossainee, Y., MirJahanMard, J. (2011). Companies Export Function: Identifying the Effects of Perceived Competitive Advantages, Adapting Marketing Tactics and Exporting Experience on Export Function. New Marketing Research Journal, 1(1), 155-180.
(in Persian)
İpek, L. and Bıçakcıoğlu-Peynirci, N. (2020). Export market orientation: An integrative review and directions for futureresearch.
International Business Review, 29(4), 101659. Available in:
https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2019.101659
Julian, C. C., Ali, M. Y. (2009). Incentives to export forAustralian export market ventures. Journal of Small Business and Enterprise Development, 16 (3), 418-431.
Kaleka, A., Morgan, N.A. (2019). How marketing capabilities and current performance drive strategic intentions in international markets. Industrial Marketing Management, 78, 108-121.
Khalili Araghy, M., Akbari Moghadam, B., Ataollahi, M. (2009). The Effect of Environmental Risks, Corporate Strategy and Capital Structure on Firm Performance in Petro chemistry Industry. Journal of Development & Evolution Mnagement, 1(1), 41-47. (in Persian)
Lin, F. J., & Ho, C. W. (2019). The knowledge of entry mode decision for small andmedium enterprises. Journal of Innovation & Knowledge, 4(1), 32–37.
Loos, H.Z.A., Negro, S.O., Hekkert. M.P. (2020). International markets and technological innovation systems: The case of offshore wind. Environmental Innovation and Societal Transitions, 34, 121–138.
Mahmoudian, O., Hashemi, M. (2017). Assessment and Development of Non-oil Products Exports in the Social Security Investment Company (SHASTA). Journal of Business Management, 9(1), 155-172. (in Persian)
Massao Oura, M., Zilber, S.N., Lopez, E.L. (2016). Innovation capacity, international experience and export performance of SMEs in Brazil. International Business Review, 25(4), 921-932.
Mehrgan, M., Safari, H., Asgharizadeh, E. (2010). Measuring Competitiveness of Methanol through Fuzzy System. Journal of Business Management, 2(4), 165-184. (in Persian)
Mohtaram, R., Movasagh, M. (2018). The Study of Effect Export Market Orientation and Marketing Mix Adaptation on Export Performance (Case Study: Non-oil Exporter Firms in Tehran). Journal of Business Management, 10(1), 165-186. (in Persian)
Mokhtari Moughari, M., Abbasian, E., Hassan Gholipour Yasory, T., Mahmoodi, V. (2020). Network Model of Risk in Non-Oil Export Sector in Iran. Journal of Business Management, 12(3), 702-726. (in Persian)
Monteiro, A.P., Soares, A.M., Rua, O.L. (2019). Linking intangible resources and entrepreneurial orientation toexport performance: The mediating effect of dynamic capabilities. Journal of Innovation & Knowledge, 4(3), 179-187.
Panahi, N., Alizadeh Osaloo, A., Chavosh Bashi, M., Derafshi, S. (2008). Success Strategies In The Petrochemical Industry To Enter Global Markets. The First Petrochemical Conference in Iran, Tehran. (in Persian)
Ricciardi, F., Zardini, A., & Rossignoli, C. (2018). Organizational integration of the IT function: A key enabler of firm capabilities and performance. Journal of Innovation & Knowledge, 3(3), 93–107.
Solberg, C.A., Olsson, U.H. (2010). Management orientation and export performance: the case of Norwegian ICT companies. Baltic Journal of Management, 5(1), 28-50.
Strauss, A., Corbin, J. (2014). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory (Mohammadi, Trans). Tehran, Institute for Humanities And Cultural Studies. (in Persian)
Tan, Q., & Sousa, C.M.P. (2016). Leveraging marketing capabilities into competitiveadvantage and export performance. International Marketing Review, 32(1), 78–102.
Thangamani, T., Kamaraj, M. (2019). Analysis Of export problems In international market for Indian electrical equipments Iindustry at power distribution sector. Journal of Business Studies, 4(1), 62-78.
Weerawardena, J. & O'Cass, A. (2009). Examining the role of international entrepreneurship, innovation and international market performance in SME internationalization. European Journal of Marketing, 43 (11/12), 1325-1348.