الیاسی، محمد حسین؛ عشایری، حسن؛ چراغی، غلامرضا (1387). رابطه بهرهگیری از فنون متقاعدسازی با روحیه پرسنل یگان ویژه تهران بزرگ برای مداخله در بحرانها. پژوهشهای مدیریت انتظامی، 3(4)، 416 -436.
براتی، سعید؛ عبدلی، محمدرضا (1397). طراحی مدل و تبیین شیوههای اقناع در کیفیت افشا گزارشگری مالی با انگیزههای سوگیرانه تملک شغلی مدیران عامل شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، ۳ (۶)، ۲۴۰-۱۹۹.
پروازی شندی، حمیدرضا؛ ایرانی، حمیدرضا؛ کردنائیج، اسدالله؛ خواجهئیان، داتیس (1400). تحلیل کتابسنجی پژوهشهای جهانی حوزه صنایع خلاق. پژوهشنامه علمسنجی، 7(2)، 221-244.
حبیبی، سیامک؛ شافعی، رضا؛ سلطان پناه، هیرش (1399). نقش تکنیکهای اصل عمل متقابل در متقاعد سازی و پیامدهای آن بر رفتار مشتریان شرکتهای خدمات گردشگری. فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران، 15(60)، 77-106.
سپهرنیا، رزیتا؛ دلاور، علی؛ صالحی امیری، سیدرضا (1391). بررسی جایگاه صنایع فرهنگی خلاق و رابطه آن با ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، (1)، 139- 162.
شاملی حاجیآبادی، مهدی؛ مدهوشی، مهرداد؛ آقاجانی، حسنعلی (1398). طراحی نظام پایش اثرات صنایع خلاق ایران. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، 12(45)، 131-152.
شریفی، سید مهدی؛ سعیدآبادی، محمدرضا؛ استیری، مهرداد؛ حسین تبار، عسگری (1398). طراحی مدل سیستمی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در صنایع خلاق. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 11(1)، 89-116.
شریفی، سید مهدی؛ بختیاری، تهمینه؛ ابراهیمی نژاد، مهران؛ حاج محمدی، علی (1399). فنون اقناع در رسانه (چاپ دوم). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شریفی، سیدمهدی؛ دانایی، ابوالفضل؛ هوشیار، سعید (1399). طراحی مدل اقتصاد رسانهای صنایع خلاّق در شبکههای اجتماعی. فصلنامه علمی رسانههای دیداری و شنیداری، 14(36)، 61-86.
فلاحتی ساروی، سید سینا؛ حسینی امیری، سید محمود؛ علی نژاد، مریم (1400). نقش رفتارهای نوآورانه بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی خلاقیت. مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی، 2(1)، 25-39.
گودرزی، مهدی؛ مستوفی، محمدجواد؛ نقی زاده، محمد (1399). چارچوبی برای ارزیابی نوآوری در صنایع خلاق با تمرکز در صنایع دستی. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 8(4)، 143- 167.
مهری، بهار؛ محمدی نوسودی، سندوس (1400). مؤلفههای خلاقیت در صنایع خلاق: مطالعه موردی گروه کامکارها. جامعه شناسی هنر و ادبیات، 13(2)، 296-323.
مدهوشی، مهرداد؛ محمدی، مهدی؛ شاملی، مهدی (1395). تحلیل اهمیت ـ عملکرد از منظر عوامل کلیدی موفقیت در صنایع خلاق. سیاست علم و فناوری، 8(1)، 61-76.
نوروزی، حسین؛ نصرتپناه، رسول؛ بارانی، صمد (1401). تأثیر رهبری دیجیتال بر عملکرد شرکتها در محیطهای پویا: نقش قابلیتهای پویا، نوآوری مدل کسبوکار و مزیت رقابتی پایدار. مدیریت بازرگانی، 14(3)، 445-474.
References
Albayrak, T., Karasakal, S., Kocabulut, Ö. & Dursun, A. (2020). Customer loyalty towards travel agency websites: the role of trust and hedonic value. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 21(1), 50-77.
Almagsosi, A.J. & Alghezzy, K. H. (2020). Persuasion in media. International Journal of Research in Social Sciences and Humanities, 10(3), 336-344.
Barati, S. & Abduli, M.R. (2017). Designing a model and explaining the methods of persuasion in the quality of disclosure of financial reporting with biased motivations of job acquisition of CEOs of companies admitted to the Tehran Stock Exchange. Two Quarterly Journals of Value and Behavioral Accounting, 3 (6), 199-240. (in Persian)
Benoit, W.L. & Benoit, P.J. (2008). Persuasive Messages-The Process of Influence. Blackwell Publishing.
Bonzon, E., Delobelle, J., Konieczny, S. & Maudet, N. (2021). A parametrized ranking-based semantics compatible with persuasion principles. Argument & Computation, 12(1), 49-85.
Borg, J. (2010). Moć uvjeravanja. Zagreb: Veble Commerce. (Orginal publication: Borg, J. 2007). Persuasion.
Camisón, C. & Villar-López, A. (2011). Non-technical innovation: Organizational memory and learning capabilities as antecedent factors with effects on sustained competitive advantage. Industrial Marketing Management, 40(8), 1294-1304.
Cunningham, S. (2011). Developments in measuring the ‘creative’ workforce. Cultural Trends, 20(1), 25-40.
Eisend, M. & Tarrahi, F. (2022). Persuasion knowledge in the marketplace: A meta-analysis. Journal of Consumer Psychology, 32(1), 3-22.
Elyasi, M.H., Ashayeri, H., Cheraghi, Gh. (2008). The relationship between the use of persuasion techniques and the morale of Great Tehran special unit personnel to deal with crises. Police management researches, 3(4), 416-436. (in Persian)
Falahati Saravi, S.S., Hosseini Amiri, S.M. & Alinejad, M. (2021). The role of innovative behaviors on sustainable competitive advantage with the mediating role of creativity. Management, Economics and Entrepreneurship Studies, 2(1), 25-39. (in Persian)
Festinger, L. (1957). A Theory of Cognitive Dissonance. Stanford University Press.
Fisher, E. & Gonzalez, Y. S. (2013). The Art of Influencing and Persuasion: How Managers Can Put'Square Pegs' into'Round Holes'. Journal of Management Research, 5(4), 1.
Friestad, M. & Wright, P. (1994). The persuasion knowledge model: How people cope with persuasion attempts. Journal of consumer research, 21(1), 1-31.
Goodarzi, M., Mostofi, M.J. & Naghizadeh, M. (2019). A Framework for Innovation Assessment in Creative Industries with a Focus on Handicrafts. Technology Development Management Quarterly, 8(4), 143-167. (in Persian)
Gouvea, R. & Vora, G. (2018). Creative industries and economic growth: stability of creative products exports earnings. Creative Industries Journal, 11(1), 22-53.
Habibi, S., Shafeie, R. & Sultanpanah, H. (2019). The role of interaction principle techniques in persuasion and its consequences on the behavior of customers of tourism service companies. Quarterly Journal of Iranian Society of Management Sciences, 15(60), 77-106. (in Persian)
Heilman, M.E. & Hornstein, H.A. (1982). Managing human forces in organizations. Homewood, IL: Richard IrwinPublishing.
Hennekam, S. & Bennett, D. (2017). Creative industries work across multiple contexts: common themes and challenges. Personnel Review, 46(1), 68-85.
Huang, K. F., Dyerson, R., Wu, L. Y. & Harindranath, G. (2015). From temporary competitive advantage to sustainable competitive advantage. British Journal of Management, 26(4), 617-636.
Innstrand, S. T., Langballe, E. M. & Falkum, E. (2012). A longitudinal study of the relationship between work engagement and symptoms of anxiety and depression. Stress and health, 28(1), 1-10.
Isaac, M. & Grayson, K. (2017). Beyond skepticism: Canaccessing persuasion knowledge bolster credibility? Journal of Consumer Research, 43, 895–912.
Jena, L. K. & Pradhan, S. (2020). Workplace persuasion: Conceptual model, development and validation. Global Business Review, 21(2), 567-585.
Jones, E., Watson, B., Gardner, J. & Gallois, C. (2004). Organizational communication: Challenges for the newcentury. Journal of Communication, 54(4), 722–750.
Kanter, R. M. (2009). In organizations. Knowledge management and organisational design, 10, 93.
Kekezi, O. (2021). Diversity of experience and labor productivity in creative industries. Journal for Labour Market Research, 55(1), 18.
Khantimirov, D. & Karande, K. (2018). Complaint as a persuasion attempt: Front line employees’ perceptions of complaint legitimacy. Journal of Retailing and Consumer Services, 43, 68-76.
Kress, N. (2005). Engaging your employees through the power of communication. Workspan, 48(5), 26–36.
Laamarti, M. (2019). Persuasion tactics: The impact of social media on the consumer’s decision to purchase (Master's thesis, University of Stavanger, Norway).
Lehtimäki, M. (2013). Kulttuurista särmää matkailun kehittämiseen. Saatavilla: www. visitfinland. fi/wpcontent/uploads/2013/04/CF_KultuuristaS% C3% A4rm% C3% A4% C3% A4MatkailunKehitt% C3% A4miseen_2013_ML1. pdf.
Li, F. (2020). The digital transformation of business models in the creative industries: A holistic framework and emerging trends. Technovation, 92, 102012.
Liubakka, M. E. (2017). Persuasion Methods for Making Organizational Change Stick (Doctoral dissertation, The College of St. Scholastica).
Madhoushi, M., Muhammadi, M. & Shameli, M. (2016).Importance-Performance Analysis to examine the key success factors in “creative industries”. Journal of Science & Technology Policy, 8(1), 61-76. (in Persian)
Mehri, B. & Muhammadi Nowsudi, S. (2021). Components of creativity in the creative industries: a case study of the Kamkar Band. Sociology of Art and Literature, 13(2), 296-323. (in Persian)
Miller, M. D. & Levine, T. R. (2019). Persuasion. In An integrated approach to communication theory and research (pp. 261-276). Routledge.
Ng, T. W. & Lucianetti, L. (2016). Within-individual increases in innovative behavior and creative, persuasion, and change self-efficacy over time: A social–cognitive theory perspective. Journal of applied psychology, 101(1), 14.
Nkwo, M. & Orji, R. (2019, June). Personalized persuasion to promote positive work attitudes in public workplaces. In Adjunct Publication of the 27th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization (pp. 185-190).
Norouzi, H., Nosrat Panah, R. & Barani, S. (2022). The Influence of Digital Leadership on Firm Performance in Dynamic Environments: The Role of Dynamic Capabilities, Business Model Innovation, and Sustainable Competitive Advantage. Business Management, 14(3), 445-474. (in Persian)
O’Keefe, D. J. (2002). Persuasion: Theory and research, (2th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Parvazi Shindi, H., Irani, H., Kurdanaij, A. & Khajeyan, D. (2021). Bibliometric analysis of global researches in the field of creative industries. Scientometric research journal, 7(2), 221-244. (in Persian)
Perloff, R. M. (2017). The dynamics of persuasion: Communicationand attitudes in the twenty-first century (6th ed.). Milton Park: Routledge.
Petty, R. & Winger, J. (1999). The Elaboration Likelihood Model of Persuasion. Advances in Experimental Social Psychology.
Pink, D. H. (2006). A whole new mind: Why right-brainers will rule the future. Penguin.
Prakken, H. (2009). Models of persuasion dialogue. Argumentation in artificial intelligence, 281-300.
Quirke, B. (2000). Making the connections: Using internal communication to turn strategy into action. Aldershot: Gower.
Rank, K.K. (1991). Persuasion in practice. Newbury Park, CA: SAGE.
Rose, J. & MacGregor, O. (2021). The Architecture of Algorithm-driven Persuasion. Journal of Information Architecture, 6(1), 7-40.
Sánchez-Jofras, J. F. & Kuri-Alonso, I. (2020). Employment distribution in the cultural and creative industries of Baja California, Mexico. Problemas del desarrollo, 51(202), 63-89.
Savitri, N., Phelia, A., Iskandar, A. & Maharani, A. (2021). Employee Work Behavior in Creative Industries. Open Access Indonesia Journal of Social Sciences, 4(6), 561-569.
Shameli Hajiabadi, M., Madhushi, M. & Aghajani, H.A. (2018). Planning a Monitoring System for Effects of Iran's Creative Industries. Scientific Research Quarterly of Culture Strategy, 12(45), 131-152. (in Persian)
Sharifi, S.M., Bakhtiyari, T., Ebrahiminejad, M. & Haj Muhammadi, A. (2019). Persuasion techniques in the media (2th ed.). Tehran University Press. (in Persian)
Sharifi, S.M., Saeedabadi, M., Stiri, M. & Hussein Tabar, A. (2018). Designing a systematic model of training and development of human capital in creative industries. Human Resource Management Research, 11(1), 116-89. (in Persian)
Smidts, A., Pruyn, A. & van Riel, C. (2001). The impact of employee communication and perceived externalprestige on organizational identification. Academy of Management Journal, 49(5), 1051–1062.
Stavraki, M., Lamprinakos, G., Briñol, P., Petty, R. E., Karantinou, K. & Díaz, D. (2021). The influence of emotions on information processing and persuasion: A differential appraisals perspective. Journal of experimental social psychology, 93, 104085.
Stone, C. (1995). Political leadership in urban politics. Theories of urban politics, 1995, 96-116.
Sumayya, U., Amen, U. & Imran, R. (2021). Workplace Fun and Creative Performance of Employees. Reviews of Management Sciences, 3(1), 37-48.
UNCTAD. (2008). Creative economy report 2008: The challenge of assessing the creative economy towards informed policy-making. United Nations. etrieved from ttps://unctad.org/en/pages/PublicationArchive.aspx?publicationid=945.
Utomo, A., Yulia, Y. A. & Khristiana, Y. (2021). Empowerment of employees in creative economic business: Case study of the developing economy. Journal of Governance and Regulation, 10(3).
Wang, W., He, L., Wu, Y. J. & Goh, M. (2021). Signaling persuasion in crowdfunding entrepreneurial narratives: the subjectivity vs objectivity debate. Computers in Human Behavior, 114, 106576.
Za, S., Scornavacca, E. & Pallud, J. (2022). Enhancing workplace competence acquisition through a persuasive system. Information Systems and e-Business Management, 20(4), 819- 846.
Zhang, Z., Liang, Q. & Li, J. (2019). Understanding managerial response to employee voice: a social persuasion perspective. International Journal of Manpower, 41(3), 273- 288.