کاوه ئیان، ن. ( 1385 ). بررسی موانع توسعة بازاریابی در شرک تها ی تولید ی صادرکنن دة ایرا ن. تهران :
مؤسسة مطالعات و پژوه شهای بازرگانی.
تقوی، م. و نعمتی زاده، س. ( 1383 ). اثر متغیرهای کلان اقتصادی بر صادرات غیرنفتی در اقتصاد ایران .
.71-96 :(14) پژوهشنامة اقتصادی، 4
http://www.iran1404.com : چش مانداز بیس تسالة نظام جمهوری اسلامی ایران. قابل دسترسی در
رازینی، ا. سیدی، ه. و رفعتی، م. ( 1381 ). سیاس تهای حمایتی و پیامدهای آن در ایرا ن. چاپ اول .
تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
ولی بیگی، ح. ( 1385 ). فرص تها، موانع و الزامات حضور ایران در بخ شهای پویای صادرات جهان ی.
مؤسسه مطالعات و پژوه شهای بازرگانی.
قانون برنامة چهارم توسعة اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت کشور . قابل
http://www.dadkhahi.net : دسترسی در
کاتلر، ف و آرمسترانگ، گ. ( 1379 ). اصول بازاریابی. ترجمة علی پارسائیان. تهران: نشر ادبستان.
گانز، ب. ( 1378 ). سازمان تن دآموز؛ (حفظ و تداوم) مزیت رقابتی. ترجمة خدایار ابیلی. تهران: نشر ساپکو.
گریفین، ک. ( 1375 ). راهبردهای توسعة اقتصادی. ترجمة حسین راغفر و محمدحسین هاشمی . تهران :
نشر نی.
Alexandrides C.G. (1971). How the major obstacles to exporting can be overcome
Atlantia. Economic Review, (2): 2-15.
Azzi da Silva, P., Darocha, A. (2001). Perception of export barriers to Mercosur by
Brazilian firms. International Marketing Review, 18 (6): 589-611.
Barker, A.T. and Kaynak, E. (1992). An Empirical Investigation of the Differences
Between Initiating and Continuing Exporters. European Journal of
Marketing, 26 (3): 27-36.
Bilkey, W.J. (1978). An Attempted Integration of the Literature on the Export
Behaviour of Firms. Journal of International Business Studies, 9 (1): 33-46.
Bilkey, W.J. and Tesar, G. (1977). The Export Behaviour of Smaller-Sized isconsin
Manufacturing Firms. Journal of International Business Studies, 8 (1): 93-97.
Crick, D. & Chaudhry, Sh. (2000). Perceived barriers and government assistance
requirements, Marketing Intelligence & Planning, 18 (1): 30-38.
Ellis, P.D., Davise, H., Wong, A.K.H. (2011). Export intensity and marketing in
transition economics; evidence for china. Industrial marketing management,
40(4): 593 – 602.
Freund, C., Pierola, M.D. (2012). Export surges. Journal of development economics,
97(2): 387-395.
Ibeh, K. and Kasem, L. (2011). The network perspective and the internationalization
of small and medium sized software firms from Syria, industrial marketing
management, 40 (30): 358 – 367.
Kedia, B.L. and Chhokar, J. (1986). Factors Inhibiting Export Performance of
Firms: An Empirical Investigation, Management International Review, 26
(4): 33-43.
Maria, C., Rialp, A., Rialp, J. (2011). Export performance under microscope; A
glance through Spanish lenses, international business review, 20(2): 117-135.
Morgan, R.E. (1997). Export stimuli and export barriers: evidence from empirical
research studies. European Business Review, 97 (2): 68-79.
Serra, F., Pointon, J., Abdou, H. (2012). Factors influencing the propensity to
export; A study of uk and Portuguese textile firms. International business
review, 21(2): 210-224.
Tesfom, G., Clemens, L. (2006). A classification of export marketing problems of
small and medium sized manufacturing firms in developing countries.
International Journal of Emerging Markets, 1(3): 262-281.
Zafar, U., Ahmed Craig, C., Julian, Mahajar, A.J. (2008). Export Barriers and Firm
Internationalization: A Study of Lebanese Entrepreneurs. Journal of
management and Word business research, l3 (1): 33-41.