• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت بازرگانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
شماره شماره 4
زمستان 1397، صفحه 713-921
شماره شماره 3
پاییز 1397، صفحه 509-712
شماره شماره 2
تابستان 1397، صفحه 253-507
شماره شماره 1
بهار 1397، صفحه 1-252
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
. (777). سخن سردبیر: مسئله‎یابی وانتخاب موضوع در پژوهش‎های بازرگانی و بازاریابی. مدیریت بازرگانی, 10(2), 1-4. doi: 10.22059/jibm.2018.66318
. "سخن سردبیر: مسئله‎یابی وانتخاب موضوع در پژوهش‎های بازرگانی و بازاریابی". مدیریت بازرگانی, 10, 2, 777, 1-4. doi: 10.22059/jibm.2018.66318
. (777). 'سخن سردبیر: مسئله‎یابی وانتخاب موضوع در پژوهش‎های بازرگانی و بازاریابی', مدیریت بازرگانی, 10(2), pp. 1-4. doi: 10.22059/jibm.2018.66318
. سخن سردبیر: مسئله‎یابی وانتخاب موضوع در پژوهش‎های بازرگانی و بازاریابی. مدیریت بازرگانی, 777; 10(2): 1-4. doi: 10.22059/jibm.2018.66318

سخن سردبیر: مسئله‎یابی وانتخاب موضوع در پژوهش‎های بازرگانی و بازاریابی

سخن سردبیر، دوره 10، شماره 2، تابستان 1397، صفحه 1-4  XML اصل مقاله (133.81 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2018.66318
چکیده
انتخاب موضوع مناسب، نخستین گام اساسی پژوهش به‎شمار می‎رود و انتخاب موضوع پایان‎نامه، همواره یکی از دغدغه‎ها و نگرانی‎های دانشجویان تحصیلات تکمیلی بوده است. اگر هدف پژوهش حل مشکلی در جامعه، ایجاد فرصتی برای بنگاه‎های کشور یا پوشش شکاف‎های تحقیقاتی باشد، با نگاه به وضعیت اقتصادی در بافت موجود کشور، می‎توان موضوع‎های زیادی را برای تحقیق استخراج کرد. هر محققی به‎دنبال پژوهش «اصیل»[1] و با «ارزش»[2] است. البته تصور اینکه یک پژوهش باید کاملاً نو و جدید باشد، تصور درستی نیست؛ پژوهش‎های اصیل و با ارزش مبتنی بر پژوهش‎های گذشته‎اند و اصالت و ارزش در تحقیقات به معنای روش نو، فرضیۀ جدید، دیدگاه نو و حتی به‎کارگیری مدل‎ها و روش‎های قبل در بافت فرهنگی یا مکان، صنعت و زمان متفاوت و مقایسۀ نتایج با پیشینۀ تحقیق و تحلیل سازگاری و ناسازگاری با ادبیات تحقیق است.
 
عنوان مقاله [English]
Letter from the Editor- in- Chief: Problem Finding and Topic Selection in Business and Marketing Researches
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 577
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 615
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Web
Analytics
Journal Management System. Designed by sinaweb.