• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت بازرگانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
شماره شماره 4
زمستان 1398، صفحه 717-1013
شماره شماره 3
پاییز 1398، صفحه 459-716
شماره شماره 2
تابستان 1398، صفحه 221-456
شماره شماره 1
بهار 1398، صفحه 3-218
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
. (1398). سخن سردبیر: آموزش و ضدآموزش – پژوهش و ضدپژوهش. مدیریت بازرگانی, 11(3), 457-458. doi: 10.22059/jibm.2019.72546
. "سخن سردبیر: آموزش و ضدآموزش – پژوهش و ضدپژوهش". مدیریت بازرگانی, 11, 3, 1398, 457-458. doi: 10.22059/jibm.2019.72546
. (1398). 'سخن سردبیر: آموزش و ضدآموزش – پژوهش و ضدپژوهش', مدیریت بازرگانی, 11(3), pp. 457-458. doi: 10.22059/jibm.2019.72546
. سخن سردبیر: آموزش و ضدآموزش – پژوهش و ضدپژوهش. مدیریت بازرگانی, 1398; 11(3): 457-458. doi: 10.22059/jibm.2019.72546

سخن سردبیر: آموزش و ضدآموزش – پژوهش و ضدپژوهش

سخن سردبیر، دوره 11، شماره 3، پاییز 1398، صفحه 457-458  XML اصل مقاله (200.22 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2019.72546
چکیده
یکی از مباحثی که اخیراً به سؤال و دغدغه فکری بسیاری از افراد تبدیل شده، این است که چرا آموزش در ایران به اندازه کشور‌های پیشرفته تأثیرگذار نیست و چرا پژوهش‎ها در کشور کاربردی نیستند؟ با اینکه در نظام دانشگاهی کشور، از به‎روزترین متون درسی دنیا استفاده می‌شود، تعداد واحد‌های درسی دانشجویان بیشتر از دانشگاه‌های دنیاست و ساعات طولانی‎تری برای آموزش اختصاص داده شده است، اثرگذاری آن در کسب‎وکار‌ها و سایر ارکان جامعه محسوس نیست.
همین بحث در خصوص پژوهش و پژوهشگران کشور هم صادق است. پژوهشگران از بهترین روش‌های پژوهشی بهره می‌گیرند و داده‎ها را با بهترین نرم‎افزار‌ها تحلیل می‎کنند، اما پژوهشگران از استفاده‎نکردن نتایج پژوهش‌ها توسط مدیران اجرایی گله‎ می‎کنند و مدیران اجرایی پژوهش‌ها را کاربردی نمی‎دانند. خروجی کار پژوهش‌های کشور، طرح‌های پژوهشی خاک‎خورده در اتاق مدیران و قفسه‌های طویل پایان‎نامه‌ها در کتابخانه‌های دانشگاه‌های کشور و تعداد زیادی مقاله در مجله‎های داخلی و خارجی است که کارکرد مهم آنها، استفاده برای تحقیقات بعدی است.
عنوان مقاله [English]
Letter from the Editor - in - Chief: Education and anti-education - research and anti-research
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 474
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 356
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Web
Analytics
Journal Management System. Designed by sinaweb.