آقازاده، هاشم؛ حقیقی، محمد؛ ابراهیمی، الهام (1390). بررسی تأثیر ابعاد بصری و اطلاعاتی بستهبندی بر تصمیم خرید. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 10(8)، 111-135.
امامپور، مصطفی (1389). بستهبندی، عامل توسعه تجارت. فصلنامه علمی ترویجی علوم و فنون بستهبندی، 1 (3)، 40- 47.
پورمحمدی، محمدرضا؛ حسینزاده دلیر، کریم؛ قربانی، رسول؛ زالی، نادر (1389). مهندسی مجدد فرایند برنامهریزی با تأکید بر کاربردی آیندهنگاری. فصلنامه جغرافیا و توسعه، 8(20)، 37-58.
تولایی، روحالّله (1394). آیندهپژوهی روند خدمات فضای مجازی ایران در فرآیند تکنولوژیک جهانی شدن با روش دلفی. فصلنامه مطالعات راهبردی جهانی شدن، 5 (17)، 92-123.
حاجیانی، ابراهیم؛ همتی، علیرضا (1394). مروری بر الگوهای روش تحلیل تأثیر متقابل و معرفی الگویی با منطق همبستگی. فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، 26 (102)، 69-85.
حبیبی، آرش؛ ایزدیار، صدیقه؛ سرافرازی، اعظم (1393). تصمیمگیری چند معیاره فازی (چاپ اول). رشت: انتشارات کتیبه گیل.
حسینی، فرشته؛ حبیبی نجفی، محمدباقر؛ صداقت، ناصر (1388). بررسی تأثیر نوع بسته بندی و شرایط نگهداری بر پایداری رنگ کمپوت گیلاس (رقم گیلاس سیاه مشهد). فصلنامه علوم و صنایع غذایی ایران، 6 (20)، 45- 51.
خزائی، سعید؛ محمودزاده، امیر (1393). آیندهپژوهی. اصفهان: علم آفرین.
رحیمنیا، فریبرز؛ علوی، سیدمسلم؛ نجفی سیاهرودی، مهدی (1391). بررسی تأثیر ویژگیهای دیداری و کارکردی بستهبندی بر خرید مواد غذایی با تعدیلگری متغیر بومشناختی مشتری. مدیریت بازرگانی، 4 (3)، 65- 82.
رحیمنیا، فریبرز؛ مرتضوی، سعید؛ علوی، سیدمسلم (1388). بررسی تأثیر استراتژی تمایز پورتر بر عملکرد سازمانی از طریق بستهبندی کالاها در شرکتهای مواد غذایی آستان قدس رضوی. مدیریت بازرگانی، 1 (3)، 71-86.
رشیدارده، حبیبالله؛ خزائی، سعید (1395). شناسایی عوامل مؤثر راهبردی بر آینده صنعت بانکداری. فرایند مدیریت توسعه، 29 (3)، 71-104.
رعیتپیشه، سعید؛ تیزرو، علی (1395). آیندهپژوهی در تعیین راهبردهای کیفیت خدمات گمرک و لجستیک به مشتریان با رویکرد سناریونگاری. چشمانداز مدیریت صنعتی، 6(3)، 101-129.
رهبری، مهشید؛ داوودی، مینا؛ حقزاد، معصومه (1393). ویژگیهای طراحی بستهبندیهای مواد غذایی. فصلنامه علمی ترویجی علوم و فنون بستهبندی، 5 (20)، 40-47.
زالی، نادر؛ پور سهراب، آناهید (1396). آیندهنگاری توسعه منطقهای با رویکرد تلفیقی سناریونویسی و مدل تحلیلی SWOT مطالعه موردی: استان گیلان. برنامهریزی و آمایش فضا، 21 (3)، 189-220.
سعیدپور، سعید؛ بهبودی، محمدرضا (1396). راهنمای کاربردی سناریوویزارد (تدوین راهبردهای سازمانی با رویکرد سناریونگاری). تهران: دانشگاه هرمزگان.
سلطانی، مرتضی؛ جعفری، سید محمدباقر؛ مجیدی، ساجده سادات (1396). شناسایی اجزای تصمیم خرید مصرفکننده از منظر بستهبندی محصول و بررسی تأثیر سطح درگیری ذهنی بر این اجزا (مورد مطالعه صنعت سوهان قم). علوم و صنایع غذایی ایران، 14 (72)، 243- 257.
شفیعی نیکآبادی؛ محسن، کرباسی خیر، عطا (1396). بررسی تطبیقی متن چشمانداز و بیانیه مأموریت شرکتهای برتر و شرکتهای ایرانی در صنایع غذایی با استفاده از تکنیک متن کاوی و خوشهبندی. فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، 28(111)، 29-52.
شیروانی ناغانی، مسلم؛ فضلی، صفر؛ کشاورز ترک، عیناللّه (1397). ارائه یک مدل فرایندی برای آیندهنگاری راهبردی در شرکتهای ایرانی. مدیریت بازرگانی، 10(2)، 349-370.
صحافزاده، آتوسا؛ منصوری موئد، فرشته؛ خداداد حسینی، سید حمید؛ کردنائیج، اسداله (1395). تأثیر ابعاد بستهبندی بر رضایت و درگیری ذهنی خرید مشتریان با تأکید بر نقش میانجی نگرش آنان نسبت به بستهبندی. علوم و صنایع غذایی ایران، 13(59)، 109-122.
عارفی، اصغر؛ نکویی، مهتاب (1389). تأثیر بستهبندی بر تصویر شناسه در محصولات غذایی. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 9 (4)، 107- 124.
علیزاده، عزیز؛ وحیدی مطلق، وحید؛ ناظمی، امیر (1387). سناریونگاری یا برنامهریزی بر پایه سناریوها. تهران: مؤسسه مطالعات بینالمللی انرژی.
فتحی، محمدرضا؛ ملکی، محمدحسن؛ رضوانی اصل، وحید (1396). آیندهنگاری سرمایهگذاری در صنعت مسکن ایران با بهکارگیری رویکرد سناریونویسی و ماتریس تأثیرات متقاطع. فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، 28 (111)، 11-28.
فرقانی، محسن؛ متوسلی، محمود؛ محمد کاظمی، رضا (1391). شناسایی مؤلفههای مؤثر بر انتخاب مشتریان در بستهبندی مواد غذایی. فصلنامه علوم و فنون بستهبندی، 3 (9)، 18-31.
فیروزیان، محمود؛ حسنقلیپور، طهمورث؛ استیری، مهرداد (1388). بررسی تأثیر عوامل بستهبندی بر فرآیندهای مختلف رفتار مصرفکنندگان محصولات غذایی. مدیریت بازرگانی، 1 (3)، 125-146.
فیض، داود؛ سلحشور، اکبر (1387). نقش بستهبندی در بازاریابی. سمنان: دانشگاه سمنان.
گوهریفر، مصطفی؛ آذر، عادل؛ مشبکی، اصغر (1394). آیندهپژوهی: ارائه تصویر آینده سازمان با استفاده از رویکرد برنامهریزی سناریو (مورد مطالعه: مرکز آمار ایران). فصلنامه علوم مدیریت ایران، 10 (38)، 36- 65.
گیوی، مجتبی (1395). چگونگی تأثیرات رنگ در بستهبندی، بازاریابی و میزان فروش. فصلنامه علمی ترویجی علوم و فنون بستهبندی، 7 (26)، 32-45.
مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوری دفاعی (1388). آیندهپژوهی: مفاهیم، روشها. تهران: مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوری دفاعی – مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی.
مرکز مطالعات فرهنگستان علوم گروه مطالعات آیندهنگری علم و فناوری (1393). درآمدی بر آیندهپژوهی. اصفهان: انتشارات پارس ضیاء؛ شاهینشهر: انتشارات علم آفرین.
مؤتمنی، علیرضا؛ مرادی، هادی؛ همتی، امین؛ هاشمزاده، آناهیتا و مرادی، وحید (1393). تأثیر عوامل بصری و اطلاعاتی بستهبندی بر گرایش به خرید مجدد مواد غذایی. فصلنامه علوم و صنایع غذایی ایران، 11 (42)، 31- 42.
یعقوبی، نورمحمد؛ دهقانی، مسعود؛ امیدوار، ملیحه (1396). آیندهنگاری دانشگاه کارآفرین با استفاده از روش تلفیقی سناریوپردازی و تحلیل اثرات متقاطع در افق 1404 هجری شمسی. مدیریت بهرهوری، 11 (43)، 45-74.
References
Aghazadeh, H., Haghighi, M. & Ebrahimi, E. (2011). Investigating the effect of visual and informational aspects of packaging on purchase intention. Journal of Business Management Perspective, (7), 111-135. (in Persian)
Alizadeh, A., Vahidi Motlagh, V. & Nazemi, A. (2008). Scenario-planning or scenario-based planning. Tehran: Institute for International Energy Studies. (in Persian)
Ampuero, O., & Vila, N. (2006). Consumer perceptions of product packaging. Journal of consumer marketing, 23(2), 100-112.
Arefi, A. & Nikoie, M. (2010). The effect of packaging on identifying image in food products. Journal of Business Management Perspective, 9 (4), 107-124. (in Persian)
Bahrainizad, M., & Rajabi, A. (2018). Consumers' perception of usability of product packaging and impulse buying: considering consumers’ mood and time pressure as moderating variables. Journal of Islamic Marketing, 9(2), 262-282.
Canetta, L., Cheikhrouhou, N., & Glardon, R. (2013). Modelling hybrid demand (e-commerce “+” traditional) evolution: A scenario planning approach. International Journal of Production Economics, 143(1), 95-108.
Center of the studies of academy of sciences - Group of the studies in future of sciences and technology. (2014). introduction to future studies. Isfahan: Pars Zia Publications; Shahinshahr: Elm Afarin Publications. (in Persian)
Chermack, T., Lynham, S. A., & Ruona, W. (2001). A review of scenario planning literature. Futures Research Quarterly, 17(2), 7-32.
Derbyshire, J., & Wright, G. (2017). Augmenting the intuitive logics scenario planning method for a more comprehensive analysis of causation. International Journal of Forecasting, 33(1), 254-266.
Ehresmann, A. C. (2013). A theoretical frame for future studies. On the Horizon, 21(1), 46-53.
Emampour, M. (2010). Packaging, business development agent. Journal of packaging science and techniques, 1 (2), 40-47. (in Persian)
Fathi, M.R, Maleki, M.H & Rezvani Asl, V. (2017). Future Study of Investment in the Housing Industry in Iran Using Scenario Planning Approach and Cross-Impact Matrix. Journal of Future Studies Management, 28 (111), 11-28. (in Persian)
Feiz, D. & Salahshour, A. (2008). The role of packaging in marketing. Semnan: Semnan University Publication. (in Persian)
Fernqvist, F., Olsson, A., & Spendrup, S. (2015). What’s in it for me? Food packaging and consumer responses, a focus group study. British Food Journal, 117(3), 1122-1135.
Firouzian, M., Hassan Gholipour, T. & Estiri, M. (2009). A Survey on Effects of Packaging Elements on Different Process of Food Products Consumer Behavior. Journal of Business Management, 1 (3), 125-146. (in Persian)
Forghani, M., Motevaseli, M. & Mohammad Kazemi, R. (2012). Identification of effective factors on the selection of customers in food packaging. Journal of packaging science and techniques, 3 (9), 18-31. (in Persian)
Givi, M. (2016). How color effects in packaging, marketing and sales. Journal of packaging science and techniques, 7 (26), 32-45. (in Persian)
Glenn, J. C. (1994). Introduction to the futures research methodology series. Washington, DC: United Nations University.
Goharifar, M., Azar, A. & Moshabaki, A. (2015). Future Studies: Presenting future image of Organization using Scenario Planning Approach (Case study: Statistical Center of Iran). Iranian journal of management sciences, 10 (38), 36-65. (in Persian)
Habibi, A., Jahantigh, F. F., & Sarafrazi, A. (2015). Fuzzy Delphi technique for forecasting and screening items. Asian Journal of Research in Business Economics and Management, 5(2), 130-143.
Habibi, A., Izadyar, S., Sarafrazi, A. (2014). Fuzzy Multi Criteria Decision making. (First Edition). Rasht: Katibe Gol Publishing (in Persian)
Hajiani, E. & Hemmati, A. (2015). A Review of Cross Impact Analysis and An Introduction To the Correlation Logic Method. Journal of Future Studies Management, 26(102), 69-85. (in Persian)
Hamlin, R. P., Gin, M., Nyhof, F., & Bogue, J. (2017). Package graphic design development: An experimental test of the validity of focus groups as a consumer research input. British Food Journal, 119(9), 1953-1968.
Han, J.W., Ruiz‐Garcia, L., Qian, J.P., & Yang, X.T. (2018). Food packaging: A comprehensive review and future trends. Comprehensive Reviews in Food Science and Food Safety, 17(4), 860-877.
Hanafizadeh, P., Kazazi, A., & Jalili Bolhasani, A. (2011). Portfolio design for investment companies through scenario planning. Management Decision, 49(4), 513–532.
Haryanto, J., Kashif, M., Moutinho, L., & Pasharibu, Y. (2017). What if the future never comes? Understanding consumer perceptions of future anticipatory efforts of brands. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 29(3), 669-685.
Hollywood, L., Wells, L., Armstrong, G., & Farley, H. (2013). Thinking outside the carton: attitudes towards milk packaging. British Food Journal, 115(6), 899-912.
Khazaei, S. & Mahmoudzadeh, A. (2014). Future Studies. Isfahan: Elm Afarin Publication.
(in Persian)
Lindgren, M., & Bandhold, H. (2003). Scenario planning -the link between future and strategy.
Magnier, L., Schoormans, J., & Mugge, R. (2016). Judging a product by its cover: Packaging sustainability and perceptions of quality in food products. Food quality and preference, 53, 132-142.
Melander, L., Dubois, A., Hedvall, K., & Lind, F. (2019). Future goods transport in Sweden 2050: Using a Delphi-based scenario analysis. Technological Forecasting and Social Change, 138, 178-189.
Molina-Besch, K. (2016). Prioritization guidelines for green food packaging development. British Food Journal, 118(10), 2512-2533.
Olsmats, C., & Kaivo-Oja, J. (2014). European packaging industry foresight study—identifying global drivers and driven packaging industry implications of the global megatrends. European Journal of Futures Research, 2(1), 39.
Patel, A., Patra, F., Shah, N., & Khedkar, C. (2018). Application of nanotechnology in the food industry: Present status and future prospects. In Impact of nanoscience in the food industry, 1-27.
Pourmohammadi, M., Hosseinzadeh dalir, K., Ghorbani, R. & Zali, N. (2010). Reengineering the planning process with an emphasis on applied future studies. Journal of Geography and Development Iranian, (20), 37-58. (in Persian)
Puglisi, M. (2012).
The Study of the Futures: An Overview of Futures StudiesMethodologies. SURF (Centre for Sustainable Urban and Regional Futures); pp.445-454.
http://om.ciheam.org/om/ pdf/a44/02001611.pdf.
Qi, Y., & Tapio, P. (2018). Weak Signals and Wild Cards Leading to Transformative Disruption: A Consumer Delphi Study on the Future of e-Commerce in China. World Futures Review, 10(1), 54-82.
Rayat pisheh, S., Teizro, A. (2016). Future Studies in Determining the Quality of Customs and Logistics Services to Customers with a Scenario Approach. Journal of Industrial Management Perspective, (23), 101-129. (in Persian)
Rahbari., M, Davoodi., M & Haghzad., M. (2014). Food packaging design features. Journal of packaging science and techniques, 5 (20), 40-47. (in Persian)
Rahimnia, F., Alavi, M. & Najafi Siyahroudi, M. (2012). Investigating the effect of visual and functional features of packaging on food purchases with customer's ecological variables.
Journal of Business Management, 4(3), 65-82. (
in Persian)
Raju, R., Kumar, M., & Changat, M. (2016). Scenario-based forecasting on commercial potential of SDHWS.
foresight,
18(6), 586-602.
Rundh, B. (2013). Linking packaging to marketing: how packaging is influencing the marketing strategy. British Food Journal, 115(11), 1547-1563.
Rundh, B., & Rundh, B. (2016). The role of packaging within marketing and value creation. British Food Journal, 118(10), 2491-2511.
Saeidpour, S. & Behboudi, M. (2017).
A Practical Guide to Scenario Wizard (Developing Organizational Strategies by Scenario-Planning Approach). Tehran: Hormozgan University. (
in Persian)
Shafiei Nikabadi, M. & Karbasi Kheyr, A. (2017). A Comparative Analysis of Mission and Vision Statements of Top Fortune Companies and Iranian Companies in Food Industry using Text Mining and Clustering. Journal of Future Studies Management, 28 (111), 29-52. (in Persian)
Sharma, R., & Ghoshal, G. (2018). Emerging trends in food packaging. Nutrition & Food Science, 48(5), 764-779.
Shirvani Naghani, M., Fazli, S. & Keshavarz Turk, E. (2018). Introducing a Process-based Model for Strategic Foresight in Iranian Companies. Journal of Business Management, 10 (2), 349-370. (in Persian)
Silayoi, P., & Speece, M. (2007). The importance of packaging attributes: a conjoint analysis approach. European journal of marketing, 41(11/12), 1495-1517.
Simmonds, G., & Spence, C. (2017). Thinking inside the box: How seeing products on, or through, the packaging influences consumer perceptions and purchase behaviour. Food Quality and Preference, 62, 340-351.
Soltani, M., Jafari, M. & Majidi, S. (2017). Recognition the components of consumer purchase intention from the perspective of product packaging and studying the effect of the level of mental conflict on these components (Case Study: Sohan Qom Industry). Food Science and Technology, 14 (72), 243-257. (in Persian)
Tapio, P., Rintamäki, H., Rikkonen, P., & Ruotsalainen, J. (2017). Pump, boiler, cell or turbine? Six mixed scenarios of energy futures in farms. Futures, 88, 30-42.
The center of defensive sciences and technology. (2009). Future studies: the concepts and methods. Tehran: The center of defensive sciences and technology- Educational and research institute of defensive industries. (in Persian)
Toulayi, R. (2015). Future Studies of Iran's Cyberspace Services Trends in the Technological Process of Globalization, Using Delphi Method. Journal Strategic Studies of Public Policy, 5(17), 92-123. (in Persian)
Vergura, D. T., & Luceri, B. (2018). Product packaging and consumers’ emotional response. Does spatial representation influence product evaluation and choice? Journal of Consumer Marketing, 35(2), 218-227.
Wang, S.T. E. (2013). The influence of visual packaging design on perceived food product quality, value, and brand preference. International Journal of Retail & Distribution Management, 41(10), 805-816.
Wyrwa, J., & Barska, A. (2017). Innovations in the food packaging market: active packaging. European Food Research and Technology, 243(10), 1681-1692.
Yaghoubi, N. M., Dehghani, M. & Omidvar, M. (2018). Foresight of Entrepreneurial University using The integrated method of processing scenarios and cross-impact analysis 1404. Journal of Produtivity Management, 11 (43), 45-74. (in Persian)