بصیر، ل.؛ رحیمنیا، ف.؛ پورسلیمی، م. (1395). بررسی تأثیر نوآوری در خدمات بر نیات رفتاری مشتریان به واسطه بازاریابی حسی (مورد مطالعه: هتلهای پنج ستارۀ شهر مشهد)، تحقیقات بازاریابی نوین، 6 (2)، 36-19.
دهدشتی، ز.؛ خانی، س.؛ اجلی، ا. (1393). نقش تبلیغات و تبلیغات شفاهی در ارتقای ارزش ویژۀ برند در مقصد گردشگری شهر اصفهان، فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، 9(25)، 68-34.
شبگو، م.؛ میرزایی دریانی، ش. (1393). به سوی بازاریابی حسی: تحریک حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی) و تأثیر آن بر رفتار مصرفکننده. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی.
صالحآبادی، م. (1393). بررسی ارزش ویژۀ برند در مقاصد گردشگری ورزشی استان تهران. رسالۀ کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا، تهران: دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی.
غفاری، م.؛ رنجبریان، ب.؛ فتحی، س. (1393). ارائۀ مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری (مطالعۀ موردی: شهر اصفهان)، فصلنامۀ مدیریت بازرگانی، 6 (4)، 866-845.
Abbasi Darre Bidi, F. & Mahmoudi, S. (2014). Evaluation of factors affecting the value of the brand of tourism destination in Isfahan. Proceedings of the first international scientific conference on tourism development in the Islamic Republic of Iran, Challenges and perspectives.
Basir, L., Rahimnia, F. & Poursalimi, M. (2016). The Effect of Service Innovation on Customer Behavioral Needs through Sensory Marketing (Case Study: Five Star Hotels in Mashhad). New Marketing Research Journal, 6(2), 19-36.
Dehdashti, Z., Khani, S. & Ajeli, A. (2014). The role of advertising and oral advertising in promotion of brand equity in the tourism destination of Isfahan. Journal of Tourism Studies, 9(25), 34-68.
Ghaffari, M., Ranjbarian, B. & Fathi, S. (2014). A Model for Explaining the Brand Value of Tourism Objectives (Case Study: Isfahan City). Journal of Business Management, 6(4), 845-866.
Howes, D. (2006) Scent, Sound and Synesthesia: Intersensoriality and Material Culture Theory. In: C.Tilley, et al. (eds.) Handbook of Material Culture. Sage, London, 161-172.
Howes, D. (ed.) (2005). Empire of the senses: the sensual culture reader. BERG, UK.
Kotler, P., Keller, K.L., Ancarani, F. & Costabile, M. (2014). Marketing management. BERG, UK. Pearson.
Krishna, A. (2010). Sensory Marketing. New York: Routledge.
Krishna, A. (2011). An integrative review of sensory marketing: Engaging the senses to affect perception, judgment and behavior. Journal of Consumer Psychology, 1-20. doi:10.1016/j.jcps.2011.08.003.
Lambin, J. (2000) Marketing-Driven Management: Strategic and Operational Marketing. Palgrave Macmillan, UK.
Morgan, M., Lugosi, L. & Ritchie, J.R. B. (eds.) (2010). The Tourism and Leisure Experience: Consumer and Managerial Perspectives. Channel View Publications, UK.
Mossberg, L. (2007). A Marketing Approach to the Tourist Experience. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 7(1), 59-74.
Pan, S. & Ryan, C. (2009). Tourism Sense-Making: The Role of the Senses and Travel Journalism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 26(7), 625-639.
Saleh Abadi, M. (2014). A Study of Brand Value in Sporting Facilities in Tehran. A Master's Degree in Alzahra University. Faculty of Physical Education and Sport Sciences.
Shabgoo, M. & Mirzaei Dariani, Sh. (2014). Towards Sensory Marketing: Stimulation of five senses (vision, hearing, smell, touch and taste) and its impact on consumer behavior. Proceedings of the First International Conference on Economics, Management, Accounting and social sciences.